Je hoort het tegenwoordig regelmatig, mensen die een burn out krijgen en verplicht een pas op de plaats moeten maken. Ik dacht altijd “Dat gebeurt mij niet!”. Maar helaas, ook ik heb een burn out gehad.

Vroeger was ik altijd bezig. Ik stond altijd aan. Ik wilde niet hoeven voelen dat ik helemaal niet lekker in mijn vel zat. Totdat de Foto Eline van der Walemmer echt overliep. Ik kon niet meer, ik was op. Ik kreeg allerlei vage klachten (hartkloppingen, slecht slapen, moeite met concentreren en ik was ontzettend emotioneel) en ging met steeds meer tegenzin naar mijn werk. 

Ik heb hulp gezocht, in mijn eentje wist ik niet hoe ik hier uit kon komen. Pas toen kwam ik erachter wat de burn out bij mij heeft getriggerd. Ik ontdekte dat ik me vooral richtte op wat anderen wilden, ik zorgde beter voor de ander dan voor mezelf. Ik uitte mezelf niet, alle emoties probeerde ik zoveel mogelijk te verbergen. Toen ik eenmaal de ruimte nam om te voelen wat er bij mij speelde en besloot om voor mezelf te kiezen ging het steeds beter.

Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om mezelf verder te ontwikkelen door middel van opleidingen op het gebied van coaching. Nu kan ik zelf mensen helpen bij de thema’s waar ze tegenaan lopen. 🙂 

Gratis aanbod

Als je vaak vermoeid bent, veel stress ervaart of tegen een burn out aan zit helpt het om je te beseffen waar je je tijd aan besteedt. Als je het pdf-document uitprint kun je het gebruiken om een lijst te maken van de activiteiten die je regelmatig doet en ze onder te verdelen naar:

  • Het kost me energie
  • Het geeft me energie
  • Neutraal: het geeft me geen energie maar kost me ook geen energie

Als je eenmaal inzicht hebt in de activiteiten die je doet kun je andere keuzes maken en meer tijd gaan besteden aan de dingen die jou energie geven.

Klik hier voor de pdf! 

Hulp nodig?

Soms heb je hulp nodig om de dingen anders te gaan doen. Als je inmiddels in een burn out zit of het gevoel hebt dat je er tegenaan zit kan ik je daarbij helpen.

Hoe het nu met je gaat is bepalend voor de lengte en inhoud van het traject. Als je met mij samen aan de slag wilt met jouw (aankomende) burn out gaan we o.a. aan de slag met de volgende onderwerpen:

  • Patronen die ten grondslag liggen aan jouw burn out
  • Perfectionisme
  • Niet los kunnen laten
  • Ruimte innemen voor jezelf
  • Omgaan met emoties / mogen voelen
  • Omgaan met teleurstellingen
  • Naar de situatie kijken vanaf de zijlijn

Ik werk met familieopstellingen (systemisch werk), coaching en leg daarbij ook de focus op wat het met jouw lichaam doet. Je lichaam en je hoofd staan niet los van elkaar, het is belangrijk om zowel aan het denken als het voelen aandacht te besteden als een volgende burn out wilt voorkomen. 

Als je interesse hebt om een traject bij mij te volgen (een combinatie van live-afspraken en tussentijds telefonisch/skype-contact) kun je contact met me opnemen. Dan kunnen we kijken wat jij nodig hebt om uit je burn out te komen / de burn out te voorkomen. 

Vrouw waarvoor het te veel is

Werkgevers zijn vaak bereid om financieel bij te dragen aan een traject om uit een burn out te komen of dit te voorkomen. Het is mogelijk om een offerte voor je werkgever bij me op te vragen. Voor werkgevers is het zowel vanuit menselijk als financieel perspectief interessant om een burn out te voorkomen/verkorten, een gemiddelde burn out kost de werkgever € 60.000,-

Wil je weten wat ik voor jou kan doen?